Jesteśmy stale online. Badania pokazują, że każdy z nas korzysta średnio z trzech urządzeń dziennie, w tym z komputerów stacjonarnych, laptopów, telefonów, tabletów, telewizorów z dostępem do sieci i wielu innych. Stały dostęp do internetu zmienił krańcowo sposób korzystania z sieci, a marketerom pozwolił poznać kontekst, w jakim znajduje się użytkownik. Aby pomóc firmom dotrzeć do klientów w odpowiednim momencie i na wszystkich urządzeniach, a klientom wyświetlać skuteczniejsze reklamy dostosowane do kontekstu, firma Google wprowadziła kampanie rozszerzone.
Od 22 lipca 2013 r. Google zaczął automatycznie uaktualniać wszystkie kampanie AdWords. O zmianach i nowych możliwościach, jakie kryją się za tą modyfikacją piszemy poniżej:
Poznaj kontekst
Kampanie rozszerzone to przede wszystkim skupienie się na kontekście, na który składają się trzy informacje:
- rodzaj urządzenia z jakiego korzystamy (smartfon, tablet, komputer stacjonarny lub laptop),
- czas, kiedy wyszukujemy informacji,
- miejsce, w którym to robimy.
Różnicuj stawki
W kampaniach rozszerzonych, w zależności od urządzenia, lokalizacji i pory dnia, możemy dostosowywać różne stawki. Są one określane poprzez ustawiane procentowo modyfikatory stawek trzech wymienionych wcześniej płaszczyzn. Każdy z modyfikatorów może działać samodzielnie lub wszystkie modyfikatory mogą działać jednocześnie, tym samym definiując precyzyjnie nasze preferencje.
Ciesz się większą pulą informacji
Google AdWords wzbogacił się o nowe raporty dotyczące:
- połączeń – pozwalają na liczenie połączeń telefonicznych jako konwersji przy użyciu zaawansowanych danych połączeń,
- pobrań plików – umożliwiają śledzenie pobrań aplikacji jako konwersji.
Wykorzystaj większą swobodę w tworzeniu reklam
Do tej pory, rozszerzenia reklam można było ustawiać na poziomie kampanii. Kłopotliwe bywało więc dostosowanie ich treści. Aktualnie, promując przykładowo książkę danego autora można umieścić w rozszerzeniach jego pozostałe publikacje, podobne tytuły, recenzje itp. Wykorzystując rozszerzenia reklam możemy także zaplanować daty rozpoczęcia i zakończenia wyświetlania danego rozszerzenia lub ustawić jego wyświetlanie w określone dni tygodnia i o wybranych porach dnia.
Dostosowania stawek i nowe możliwości rozszerzeń reklamy to niewątpliwie skuteczny sposób na poprawę efektywności reklam. Dodatkowo na lepsze planowanie kampanii AdWords pozwala większa dawka informacji i raportów. Jeśli więc chcesz tworzyć bardziej zaawansowane strategie i zyskać więcej konwersji, kampanie rozszerzone są stworzone dla Ciebie.
Więcej informacji o kampaniach rozszerzonych można znaleźć pod adresem www.google.pl/adwords/enhancedcampaigns