Czy zwróciliście uwagę na to, że niektóre reklamy AdWords mają dodatkowy wiersz, w którym znajduje się adres fizyczny firmy i numer telefonu?
Wyświetlają się one dzięki funkcji rozszerzenia reklamy o lokalizację. Stosujemy tę funkcję zazwyczaj w przypadku kampanii firm działających lokalnie, kierowanych na niewielki obszar geograficzny, tak aby pozyskać klienta, który może bez problemu dojechać do siedziby firmy. Szczególnie polecamy tę opcję tym firmom, które mają bezpośredni kontakt z klientem i obsługują go „u siebie” czyli np. restauracjom, salonom kosmetycznym, sklepom sprzedającym „offline”, kancelariom prawnym itp.
Rozszerzenie tekstu reklamy o lokalizację to nie tylko ułatwienie dla klientów, ale również korzyść dla kampanii AdWords – dzięki rozszerzeniom reklama jest bardziej widoczna dla odbiorcy, wyróżnia się z pośród innych reklam, co korzystnie wpływa na CTR reklamy i w konsekwencji, na poniesiony koszt za kliknięcia.
Aby skorzystać z tej funkcji należy posiadać konto Google Moja Firma (jeszcze do wczoraj – Miejsca Google dla Firm). Jest to niezbędne ponieważ system Google AdWords pobiera informacje o firmie właśnie z tego konta.
Posiadanie konta Google Moja firma to wygodny i łatwy sposób na zarządzanie różnymi usługami Google z jednego panelu: m.in. stroną Google+, statystykami Google Analytics, kampaniami AdWords oraz informacjami o firmie w Google.