Otrzymaliśmy od internetowego giganta status partnera oraz certyfikaty poświadczające wysoki poziom wiedzy i usług z zakresu reklamy internetowej.
Google zmienia zasady przyznawania certyfikatów profesjonalistom z zakresu reklamy internetowej. 20 października stracą ważność wszystkie certyfikaty przyznane polskim partnerom na starych zasadach. Już teraz są jednak firmy, które sprostały nowym, wyższym wymogom, uzyskując poświadczenie swojego profesjonalizmu i wysokiej jakości usług. Jedną z agencji jesteśmy my.
Od dawna współpracujemy z Google, systematycznie dostosowując się do jego wymogów. Tym razem internetowy olbrzym znacznie podniósł swoim partnerom wymagania dotyczące obsługiwanych budżetów. Kiedyś wystarczyło 1 tys. dolarów obrotów, dziś poważna agencja musi obracać budżetem na poziomie przynajmniej 10 tys. dolarów w ciągu 90 dni, aby w ogóle móc się starać o status partnera Google.
Najwyraźniej Google zależy na podniesieniu znaczenia certyfikatu i współpracy z większymi graczami. Dotychczasowe wymagania ułatwiały uzyskanie certyfikatu, teraz na rynku zostaną najlepsi, firmy obsługujące znaczne budżety lub mające wielu mniejszych klientów. Zapewne mniej firm zdecyduje się na certyfikację według nowych zasad, bo niewiele może się pochwalić portfolio Klientów umożliwiającym wygenerowanie tak znacznego budżetu. W naszym przypadku osiągnięcie takiego pułapu obrotów w zakresie Google Adwords jest możliwe, bo miesięcznie obsługujemy około 50 aktywnych kampanii linków, a grupa naszych stałych Klientów to ponad 120 podmiotów .
Obok zasad dla firm, zmieniły się też kryteria przyznawania certyfikatów indywidualnych dla poszczególnych specjalistów. Dotychczas dostępny był jeden certyfikat o nazwie Google Advertising Professional (GAP). Teraz egzamin ze znajomości reklamy internetowej został podzielony na cztery oddzielne tematy i można go zdawać w zakresie podstawowym oraz rozszerzonym. Obecnie pracuje u nas trzech konsultantów z certyfikatami na poziomie rozszerzonym: dwie osoby wykwalifikowane z reklam w sieci wyszukiwania, a jedna z raportowania i analizy. Docelowo każdy z członków zespołu ma zdać przynajmniej trzy z czterech egzaminów: Google Advertising Fundamentals Exam, Search Advertising Advanced Exam, Display Advertising Advanced Exam oraz Reporting & Analysis Advanced Exam. To poważne wyzwanie, bo coraz więcej firm sprawdza, komu powierzają swoją kampanię w sieci. Partner Google jest w tym zakresie nie tylko bardziej wiarygodny, ale też zatrudnia specjalistów legitymacyjnych się sprawdzoną wiedzą, konkretnym doświadczeniem i kwalifikacjami potwierdzonymi przez światowego potentata.
Nowe egzaminy przygotowano z myślą o praktyce – w zasadzie nie ma w nich pytań teoretycznych, a konsultanci są proszeni o propozycje rozwiązań w konkretnych klienckich przypadkach, pokazując w ten sposób swoją znajomość tematu i kreatywność. Egzaminy są dużo trudniejsze niż kiedyś i to dobrze, bo Klienci mają pewność, że są obsługiwani przez osoby znakomicie zorientowane w zagadnieniach marketingu internetowego .
Niezależnie od klasycznych działań proklienckich jak rozwijanie kwalifikacji, przyznawanie darmowych kuponów, czy prowadzenie kampanii próbnych, opracowaliśmy także specjalny serwis informacyjno-edukacyjny. Poprzez TargetAd .pl Klienci mogą dowiedzieć się więcej o rodzajach i sposobie funkcjonowania reklamy w internecie . Wszystkie te działania złożyły się na sukces firmy w konkursie Internetowa Rewolucja organizowanym przez Google. Zajęliśmy w nim miejsce w pierwszej trójce najlepszych agencji do 10 osób z całej Polski.