Klient: Café Silesia
Dostępny po adresem sklep.cafesilesia.pl sklep oferujący kawy najlepszych marek i akcesoria do przyrządzania tego wyśmienitego napoju. Nasza współpraca z Café Silesia rozpoczęła się w listopadzie 2009 od przeprowadzenia przez Studio kampanii linków sponsorowanych.
Od maja 2010 roku współpracujemy z Café Silesia w zakresie odświeżenia newslettera i wsparcia w jego dystrybucji. Kolejnym krokiem, zgodnie z podpisaną umową będzie przygotowanie nowej strony internetowej Café Silesia. Klienta prowadzi Katarzyna Waliczek.
Wyzwanie: Efektywny i estetyczny newsletter
Naszym zadaniem było:
- zwiększenie efektywności newslettera,
- usprawnienie zarządzania treścią biuletynu,
- zaproponowanie nowego visuala.
- monitorowanie działań
Działanie: nowa grafika, wykorzystanie systemu Altimus
Zaproponowaliśmy Klientowi nową oprawę graficzną – w oparciu o brief powstał nowoczesny i elegancki szablon, baza do przygotowania newslettera.
Poza tym, z naszą pomocą, Café Silesia zrezygnowało z wysyłania newslettera ze strony swojego sklepu internetowego. Zamiast tej, uciążliwej w edycji opcji, Klient zaczął korzystać z programu Altimus.
Nowy, odświeżony biuletyn jest wysyłany przeciętnie dwa razy w miesiącu. Adresatami newslettera są w 90 procentach klienci indywidualni, którzy gustują w wysokogatunkowej kawie.
Efekty: wzrost sprzedaży, wiarygodne dane, bezpieczeństwo
Klient ocenia, że po wprowadzeniu nowego newslettera poprawiała się jego docieralność do grupy docelowej oraz efektywność. Widać to we wzroście sprzedaży w dwa dni po każdorazowej wysyłce. Dzięki zastosowaniu narzędzi monitorujących systemu Altimus, Café Silesia może też łatwo sprawdzić, jak odbiorcy reagują na zawartość newslettera: ilu z nich otworzyło wiadomość, w które informacje, promocje, czy produkty najchętniej klikają – wcześniej uzyskanie takich danych nie było możliwe. Ułatwia to modyfikowanie treści z myślą o użytkownikach.
Dodatkowo, wdrożenie nowego – wygodniejszego i bardziej intuicyjnego – sposobu edycji dostępnego w systemie Altimus, ułatwiło i usprawniło pracę osób obsługujących newsletter po stronie Klienta, zaś odejście od dystrybucji newslettera za pomocą własnej strony internetowej, sprawiło, że wysyłka jest bezpieczniejsza i nie obciąża firmowego serwera.