Klient: Centrum Edukacji Copernicus
Centrum Edukacji Copernicus – nowoczesna, bezpieczna i przyjazna dla słuchaczy szkoła. Jej główną ideą jest dobra i rzetelna edukacja w wielu dyscyplinach.
Koncepcja:
Głównym celem Centrum Edukacji Copernicus było uruchomienie na portalu Facebook nowego kanału komunikacji z obecnymi oraz potencjalnymi słuchaczami. Podstawowym założeniem było stworzenie możliwie najszerszej społeczności, skupionej wokół szkoły oraz nawiązanie z nią otwartego dialogu. W tym celu, na stronie fanowskiej Centrum Edukacji Copernicus wprowadziliśmy nową jakość komunikacji. Aby skutecznie dotrzeć z komunikatem do nowych fanów, przeprowadziliśmy konkurs fotograficzny.
Zakres prac:
- stworzenie nowego wizerunku szkoły na Facebooku (zaprojektowanie nowego covera, awatara oraz dodanie zakładek)
- budowa trwałych relacji i regularna komunikacja z fanami
- opracowanie koncepcji oraz regulaminu konkursu
- przygotowanie grafik konkursowych oraz promujących wydarzenie
- przeprowadzenie konkursu
- prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku
Realizacja:
Dynamiczna komunikacja z fanami wymaga ciągłego dostarczania nowych treści, rozrywek i powodów do interakcji, stąd też rozpoczęliśmy wprowadzanie nowych informacji, zagadek i ciekawostek, które cyklicznie pojawiają się na profilu. Komunikacja utrzymana jest w lekkim tonie, ale nadal związanym z tematem edukacji. Z jednej strony ułatwiła to zbliżenie do słuchaczy i zaprezentowanie przyjaznego charakteru szkoły, z drugiej zaś pozwala na wymianę informacji prezentującą szeroką ofertę kierunków prowadzonych przez szkołę.
W celu zwiększenia zasięgu Fanpage’a przeprowadzono konkurs „Aktywne lato”, który polegał na zaprezentowaniu w formie fotografii pomysłu na aktywne spędzenie wakacji. Użytkownicy mogli przystąpić do konkursu publikując zdjęcie w aplikacji konkursowej umieszczonej w zakładce profilu Copernicus na Facebooku.
Konkurs został podzielony na dwa etapy. W pierwszej części, fani oddawali swoje głosy na zdjęcia użytkowników zamieszczone w aplikacji konkursowej. Prace z najlepszymi wynikami znalazły się w drugim etapie, gdzie jury wybrało trzech zwycięzców.
Odpowiedni wybór nagród to podstawa w organizowaniu konkursów angażujących użytkowników. W przypadku Centrum Edukacji Copernicus nagrodami w konkursie były tablet, aparat oraz iPod, czyli upominki dopasowane do potrzeb potencjalnych słuchaczy szkoły.
Dodatkowo, aby aplikacja rozeszła się w sposób wirusowy, formuła konkursu zachęcała użytkowników do wysyłania zaproszeń do znajomych z prośbą o oddanie głosu na ich pracę. Zachęceni atrakcyjnymi nagrodami uczestnicy konkursu bardzo często korzystali z tej opcji, zapewniając profilowi duży przyrost fanów tylko za pośrednictwem zaproszeń!
Przez cały czas prowadzenia przez nas komunikacji z fanami Centrum Edukacji Copernicus na Facebooku, równolegle prowadzona była kampania reklamowa. Aby nie gromadzić „pustych fanów” reklamy targetowane były do ludzi młodych, mieszkających na Śląsku w okolicach placówek szkoły.
Przykłady wykorzystanych form reklam:
Rezultaty:
- W trakcie trwania trzymiesięcznych działań liczba fanów szkoły wzrosła siedmiokrotnie!
- Nowe podejście do komunikacji z fanami dało większe możliwości promowania oferty szkoły
- Fanami profilu zostały w większości osoby młode pomiędzy 18 a 34 rokiem życia, a więc grupa docelowa szkoły
- Przeprowadzony konkurs zaangażował 89 uczestników
- Aplikacja konkursowa była odwiedzana codziennie, średnio przez 180 użytkowników. W sumie została wyświetlona prawie 10 tys. razy!
- Dzięki wykorzystaniu zróżnicowanych form reklam, zostały one wyświetlone aż 15,7 mln razy!
- Najbardziej aktywną grupą na Fanpage’u pozostają osoby zamieszkujące miasta, gdzie znajdują się placówki Centrum Edukacji Copernicus