Klient: Noclegiada.pl
Noclegiada.pl to portal, który od początku został zbudowany przez nasz zespół. Klient zwrócił się do nas z prostym pomysłem – chciał zbudować miejsce, gdzie szybko i wygodnie będzie można znaleźć nocleg, eliminując najbardziej czasochłonny proces dzwonienia do obiektów noclegowych i pytania o wolne pokoje.
Współpraca między naszą agencją, a zleceniodawcą rozpoczęła się w połowie 2011 r. Od tamtej pory Studiotg zajmuje się stałą obsługą portalu noclegiada.pl oraz kampanii reklamowych.
Koncepcja
Celem projektu było stworzenie portalu łączącego właścicieli obiektów noclegowych i turystów. Serwis miał być przyjazny i łatwy w obsłudze.
Dodatkowym zadaniem dla działu marketingu było wypromowanie portalu, czego bezpośrednim efektem miało być zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów.
Zakres prac:
- Budowa portalu
- koncepcja założeń technologicznych projektu,
- projektowanie funkcjonalne
- projektowanie graficzne
- oprogramowanie funkcjonalności
- wsparcie techniczne
- Wysyłka mailingu informacyjnego do właścicieli obiektów noclegowych,
- Obsługa kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.
Realizacja
- Projekty funkcjonalne i graficzne (porównanie wstępnego projektu architektury informacji i finalnego projektu graficznego strony głównej).
- Łatwa nawigacja – proces wykonywania akcji docelowej został maksymalnie skrócony.
- Dwie ścieżki użytkowników(właściciele obiektów – turyści) – ułatwieniem w poruszaniu się po portalu są oddzielne ścieżki nawigacyjne dla turystów i właścicieli obiektów noclegowych.
- Prosty i przejrzysty projekt – kreacja strony miała przede wszystkim spełniać potrzeby odwiedzających ja internautów. Została tak zaprojektowana by nie rozpraszać.
Rezultaty
- W ciągu 2 miesięcy założono 2 609 kont.
- Wysłano 58 110 zapytań do obiektów noclegowych.
- W sumie użytkownicy w portalu spędzili = ponad 17 godzin!
Całkiem niezłe wyniki jak na 2 miesiące. Serwis jest bardzo przejrzysty, podoba mi się animacja, która wszystko wyjaśnia. Czy są jakieś sukcesy z wejść z wyników naturalnych?
Rok po uruchomieniu udało się rozpromować markę w internecie i obecnie Noclegiada ma sukcesy zarówno z wyników organicznych, jak i bezpośrednich 🙂