Remarketing – nie pytaj czy warto, zapytaj jak?

Zwykle planując działania marketingowe, stawaliśmy przed wyborem: reklamy odsłonowe czy wyszukiwarka? Display zapewnia widoczność w Internecie. Reklama w wyszukiwarce dostarcza potencjalnych Klientów. A gdyby tak połączyć jedno z drugim…?

Najważniejsze zalety reklamy osłonowej i reklamy w wyszukiwarce łączy w sobie remarketing. Buduje rozpoznawalną markę i generuje wartościowy ruch na stronie. Każda osoba odwiedzająca stronę internetową pobiera z niej plik cookie (z ang. ciasteczko), które jest zapisywane na jej komputerze. Plik pozostaje aktywny przez dowolny okres (nie dłuższy niż 540 dni). Powoduje on, iż nawet po opuszczeniu strony przez użytkownika, możemy wyświetlać mu reklamy przypominające o ofercie i zachęcające go do powrotu. Przykładowo Pani Zosia odwiedzała sklep internetowy, w którym szczególnie zainteresowały ją stroje kąpielowe. Z jakiegoś powodu jednak, żaden z nich nie trafił jednak do jej koszyka zakupowego. Remarketing pozwala wyświetlić reklamę dotyczącą produktów, którymi była zainteresowana. Naszą reklamę możemy wyświetlać, kiedy przegląda inne witryny w sieci reklamowej lub korzysta z wyszukiwarki Google.

Podążaj za swoim Klientem

Wypróbuj remarketing z pomocą profesjonalistów!

Sprawdź »

Informacja zawarta w plikach cookie pozwala nie tylko śledzić Internautę, ale także dopasować wygląd banerów, które zobaczy w serwisach partnerskich do tego, jakie podstrony przejrzał w naszej witrynie. Dzięki remarketingowi jest więc nie tylko szansa skutecznego dotarcia do potencjalnego, wstępnie zainteresowanego ofertą klienta, ale także zwrócenia się do niego z bezpośrednim komunikatem.

Przykłady zastosowania kampanii remarketingowej:

  • Dokończenie akcji – zachęć użytkowników do powrotu na Twoją stronę, dorzuć jakiś gratis lub rabat, to na pewno ich przekona
  • Sprzedaż wiązana – użytkownikom, którzy już Ci zaufali i zrobili zakupy proponuj produkty pokrewne
  • Informacja o promocjach – nie zostawiaj rarytasów tylko dla niezdecydowanych, swoich stałych klientów również informuj
  • Zwiększanie świadomości marki – fakt, że użytkownik widzi twoją reklamę w różnych miejscach w sieci wpływa na postrzeganie marki
  • Miarą skuteczności remarketingu są konwersje, czyli zaplanowane akcje w witrynie, np. zakup produktu, zapisanie się do listy subskrypcyjnej lub wysłanie formularza kontaktowego. Prowadząc kampanie obserwujemy uważnie lejek zakupowy, śledzimy zachowania użytkowników, a przede wszystkim liczymy ilość i koszt konwersji. Wniosek jest prosty: użytkownik powracający na stronę jest wart więcej. Wykorzystanie remarketingu w kampaniach reklamowych naszych klientów spowodowało nawet czterokrotne obniżenie kosztu konwersji, w porównaniu z linkami sponsorowanymi! W porównaniu z reklamą w sieci partnerskiej wyniki były jeszcze lepsze. Koszt konwersji okazał się być nawet siedem razy tańszy!

    koszt2

    Dzięki wdrożeniu remarketingu, znacznie wzrastają szanse na zainteresowanie potencjalnego klienta konkretnym produktem lub usługą. Reklama przestaje być nachalnym przekazem niedostosowanym do oczekiwań użytkownika, ale staje się odpowiedzią na jego realne, aktualne potrzeby. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać więcej zarejestrowanych użytkowników, czy promować markę, funkcja remarketingu może stać się strategicznym elementem Twojej kampanii poprawiając zwrot z inwestycji (ROI).