Google, wraz z uruchomieniem portalu społecznościowego Google+, udostępniło swoim użytkownikom szereg narzędzi integrujących swoje poszczególne usługi. Jednym z nich jest uzupełnienie wyszukiwarki Google o elementy społecznościowe, które umożliwiają dodawanie rekomendacji do wyszukiwanych stron.
Narzędziem rekomendacji jest opcja +1, która umożliwia publiczne polecanie interesujących informacji. Liczba pozyskanych +1 informuje o ilości otrzymanych poleceń przez użytkowników Google+. Jeżeli użytkownik kliknie +1 przy danej firmie, jego znajomi zauważą to wyszukując firmę w wyszukiwarce Google (opcja jest wyświetlana zalogowanym użytkownikom w Google+).
Osoby zalogowane mają również możliwość wykorzystania przycisku +1, który pojawia się przy każdym wyniku sponsorowanym.
Element społecznościowy stanowi najlepszą formę rekomendacji wśród znajomych osób na Google+. W przypadku skorzystania z rekomendacji +1, ta informacja jest widoczna dla wszystkich osób, które dany użytkownik posiada w kręgu znajomych na Google+. Dzięki temu użytkownik widząc reklamy, zobaczy również rekomendacje swoich znajomych.
Za pomocą funkcji+1 można połączyć stronę firmową na portalu społecznościowym Google+ z reklamą AdWords. Wówczas reklama wyposażona będzie w dodatkowy element społecznościowy – adnotację, która informuje o ilości przyznanych firmie +1 oraz łącze, który odsyła użytkownika bezpośrednio na profil firmy Google+.
Rozszerzenie społecznościowe można również dodać do reklam w sieci reklamowej. Jest ono wyświetlane tylko na stronach partnerskich obsługujących elementy iFrame. Istnieje również opcja ustawienia wyświetlania reklam w sieci reklamowej osobom w kręgach znajomych użytkowników, którzy kliknęli +1 w reklamę. Wówczas, niezależnie od tego jak ustawiona jest sieć reklamowa (np. na konkretne strony czy grupy odbiorców), reklama wyświetla się także użytkownikom znajdującym się w kręgach rekomendantów.
Rozszerzenie społecznościowe mają na celu zapewnienie:
- Rekomendacji budujących wizerunek zaufanej firmy
- Większej trafność przekazu reklamowego
- Poprawienia skuteczność reklam
- Zwiększenia popularność firmy w profilu społecznościowym
Rozszerzenie społecznościowe nie generuje żadnych dodatkowych kosztów. Reklamodawca nie ponosi opłat związanych z kliknięciem w przyciski społecznościowe, nawet, jeśli te elementy znajdują się przy wyniku sponsorowanym. Jest więc to przydatne narzędzie dla firm, które budują swoją obecność w portalu społecznościowym Google+, ale niestety jeszcze mało popularne wśród polskich użytkowników.