Skuteczny mailing krok po kroku

E-mail może napisać każdy – ale skuteczny mailing to zupełnie inna bajka. Odpowiednia konstrukcja e-maila powinna skłonić adresata do wejścia na naszą stronę internetową, wykonania pewnego działania (np. kupna, wypełnienia formularza) oraz pozostawić po sobie pozytywny, trwały ślad w pamięci użytkownika.

Na każdym etapie klient musi mieć silne przekonanie, że:

  • warto Twój list otworzyć,
  • warto go przeczytać,
  • warto wejść na Twoją stronę,
  • i (co najważniejsze) – skorzystać z oferty.

Skuteczny mailing

Jak stworzyć skuteczny mailing? Musisz skupić się na 3 elementach:

  • tytuł wiadomości,
  • link do strony docelowej,
  • landing page.

Tytuł wiadomości zwiększa szansę na skuteczny mailing

Ciekawy i intrygujący tytuł zwiększa szansę, że pośród wielu innych odebranych emaili odbiorca zauważy i zainteresuje się naszą wiadomością.

Oto kilka zasad, które pomagają stworzyć skuteczny mailing:

  • Tytuł to reklama pozostałej treści maila (odpowiada nagłówkom w gazetach) i dlatego powinien intrygować, pokazywać korzyści dla klienta, prowokować do działania, czy szokować.
  • Tytuł musi być związany z treścią listu, dlatego powinien być spójny z treścią, która ukaże się odbiorcy po otwarciu wiadomości
  • Tytuł powinien być krótki, unikniemy w ten sposób obcięcia przez programy pocztowe części tematu oraz ustrzeżemy się wrażenia wysyłania niesprecyzowanej wiadomości
  • Należy unikać w tytule stosowania takich słów, jak promocja, gratis, rabat, darmo, okazja, gdyż większość filtrów antyspamowych automatycznie zakwalifikuje taką wiadomość jako spam

Mailing: Zmuś go do kliknięcia

Gdy już odbiorca zachęcony interesującym tytułem, otworzy wiadomość, należy skierować jego uwagę tak, aby kliknął we wstawiony w niej link prowadzący do strony.

Odpowiednia treść wiadomości powinna zachęcić odbiorcę maila do zapoznania się z ofertą. Nie warto w tym względzie przesadzać – za długa wypowiedź dotycząca produktów znudzi odbiorcę, a ta za bardzo wychwalająca – odstraszy.

Potrzebujesz wysyłki mailingu?

Skorzystaj z pomocy profesjonalistów!

Sprawdź »

Treść powinna być krótka, opisująca (najlepiej w punktach) fakty dotyczące korzyści jakie można odnieść używając proponowanych produktów. Pierwszy akapit to headline – jego zadaniem jest wzbudzić ciekawość i skłonić do dalszego czytania. Skuteczny mailing zawiera zwroty zachęcające do wykonania akcji takie jak: „Kup teraz”, „Sprawdź” lub „Zobacz więcej”.

Kreacja mailingu

Drugi aspekt to graficzna kreacja mailingu. Tworząc ją należy pamiętać o ograniczeniach technicznych – grafika musi być „lekka” (mało kilobajtów), żeby mail bezpiecznie dotarł do wszystkich adresatów. Bodźce wzrokowe są niezwykle ważne w odbiorze i przetwarzaniu informacji.

Grafika emaila oddziałuje na wyobraźnię, powinna budzić skojarzenia oraz umacniać wizerunek firmy (nawiązywać do logo, kolorów firmowych). Ale pamiętaj – lepszy brzydki, ale skuteczny mailing, niż prześliczne, artystyczne cacko grafika, które nie zapewnia wysokiej konwersji.

Skuteczny mailing = Landing page

Niektóre narzędzia do email marketingu umożliwiają śledzenie reakcji odbiorców. Profesjonalne programy do e-mail marketingu posiadają funkcję statystyk, dzięki którym można szybko zorientować się ile osób otworzyło przesyłkę, ilu odbiorców zrezygnowało z prenumeraty newslettera lub ilu przeszło na stronę internetową naszej firmy. Ale reakcja na email to dopiero połowa sukcesu.

Cała magia konwersji powinna zadziać się po kliknięciu w link i przejściu klienta na Twoją stronę. Jeśli skierujesz go na:

  • stronę główną – przegrasz,
  • stronę produktu w sklepie – przegrasz,
  • stronę „o nas” – przegrasz.

Potrzebujesz specjalnej, dostosowanej do konkretnego mailingu strony docelowej – zoptymalizowanego landing page.

Masz tylko 3-4 sekundy, żeby przekonać użytkownika do skorzystania z Twojej oferty – w przeciwnym wypadku opuści on stronę – klient stracony, cały mailing na nic. Dlatego przestrzegaj następujących zasad:

  • Zawsze twórz landing page dla każdego mailingu,
  • Na landing page powtórz elementy graficzne i korzyści, które klient zna już z maila – i dodaj do nich coś ekstra.
  • Umieść przycisk konwersji („Kup teraz”, formularz zgłoszeniowy) w najbardziej widocznej części strony.
  • Pozbądź się zbędnej nawigacji.
  • Korzystaj z gotowych, przebadanych szablonów z Landingi.com .