Wysyłka newslettera wśród spółek giełdowych w liczbach

Status spółki publicznej rodzi zobowiązanie do nienagannej i sumiennej komunikacji z pozostałymi uczestnikami rynku, także w Internecie. Zwłaszcza, że 73% inwestorów i klientów szuka informacji giełdowych na stronach www spółek.

 

Komunikacja spółek z inwestorami odbywa się głównie elektronicznie, dlatego tak ważne jest rzetelne wysyłanie newsletterów z najnowszymi informacjami. Postanowiliśmy więc przeprowadzić badania, które  przedstawią szczegółowe informacje na temat wysyłki newsletterów wśród spółek giełdowych. W tym celu przeanalizowaliśmy strony internetowe 425 spółek giełdowych pod kątem możliwości subskrypcji newslettera. Zbierając dane, szczególną uwagę zwracaliśmy na takie elementy jak:
• występowanie formuły double opt-in,
• częstotliwość dostarczania e-maili,
• zawartość (nadawca, tytuł, projekt graficzny, treść).

 

Efekty raportu momentami zaskakiwały nas samych. Jedynie 47% stron internetowych wszystkich spółek daje możliwość subskrypcji newslettera, a regularną wysyłką może pochwalić się jeszcze mniejszy odsetek. Szczegółowe wyniki badań przedstawia poniższa infografika:

 

infografika_2